Al Gore...

Idag har vi kollat på Al Gores film "An Inconvenient Truth" ... Typ tredje gången jag ser den nu! Minns första gången jag såg den, känndes som att man skulle dö under enorma ismassor om bara några timmar och man fick panik och världens press på sig för att man trodde att ens liv blev förkortat med ca 50 år...
Men så var det ju inte!
Måste säga att jag gillar filmen, den känns inte så jäkla fullmatad med fakta som den är och det känns som en helt okej film att kolla på! Visserligen inget man sätter på under en filmkväll men endå en helt okej film!
Tycker att det är rätt häftigt att han fick nobels fredspris också! Detta var någonting jag inte hade en aning om innan det nämndes på lektionen.
Vidare så har jag fixat foton på mig själv så att jag kan skicka in och få skoterkort nu också.

Det finns inte så mycket mer att berätta om egentligen... Har sovmorgon imorgon och bara två jätte slappa lektioner!
Och på fredag så är det trippelbolls turnering på skolan! Tror att nv1 har goda chanser att vinna... Eller så inte...

Eftersom petter nu avslutat sina senaste inlägg med en liten låt bit så känner jag mig själv manad att göra det!

"just a small town girl livin' in a lonely world" Yes people, I love Journey!

peo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0